Paltblogg (Uppdat.)

Nu är det dags igen, paltmiddag hemma hos VBK. Antalet gäster är än så länge hela en, Muskelkvinnan. Pojkvännen räknas inte som gäst och är inte heller säker på att palt är hans grej.

Förhoppningsvis dyker någon modig från basketlaget upp och kanske någon som kommer på bättre tankar, till exempel Lilla O.

Palten lägger sig oftast som en sten i magen och med tanke på innehållet och tillbehören smör och mjölk så mår man prima efteråt. Det grönsakigaste man kan äta till är lingonsylt.

Jag längtar hem.

Paltinfo från bloggen

Paltrapport efter senaste middagen

Uppdatering.

Ursäkterna börjar nu hagla in. Ett litet axplock:


"Åhhhh, jag som tjatat om att jag vill käka palt... har ju aldrig testat förr... Men jag kan helt enkelt inte! Har skitmycket att stå i både vad gäller jobb och på hemmafronten... Och så åker vi på semester på måndag... Vadå, börja packa??? Jaså, är det dags...?"

"Tack för inbjudan men jag kommer inte
PALTA på det lät gott :)"

"Åh, vad spännande det hade varit att smaka palt. Har aldrig fått möjligheten
att prova denna rätt. Mailar ändå även om jag inte kan komma. Fredagskvällen
ska tillbringas i Globen på Iron Maidenkonsert. Mina öron bävar, men jag
bara kreverar av förväntan!! Ha en trevlig paltfredag!"

Just nu ligger jag och Muskelkvinnan på tolv paltar var eller så. Lovely!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Jag kan packa in Lilla O i ett paket och köra henne till dig. Men hon vill ha vin till palten! (Jag tar med mig lingondricka!)

2006-11-17 @ 14:30:34
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Översättarhelena

Lilla O måste kanske vara hemma och baka tårta till Skotten som fyller år i morgon (om jag inte fullständigt har missuppfattat persongalleriet här). Hihi, vad jag är vet mycket om livet i E-tuna fast jag aldrig har varit där :)

2006-11-17 @ 14:49:57
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Muskelkvinnan

Lilla O ligger just nu som ett litet knyte i min säng och gråter för att jag har antytt att hon vill dricka vin till palten. Förtal! snyftar hon.

Översättarhelena: Ja. Du har komplett rätt! Och nu ropar Lilla O att hon ÄLSKAR din klanbasker mer än något annat på jorden (och JAG vet nu vad jag ska ge henne i julklapp). Höhöhöööö.

2006-11-17 @ 14:58:52
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: Lilla O får självklart vin till maten! Sen avslutar vi med att göra lite försteg.
Å det där med julklappar till Lilla O är ju tokenkelt. Jag kan på rak arm räkna upp tretton saker.

Översättarhelena: Du har bättre koll än vad vi har. Lilla O får köpa tårta eftersom hon ska ut och fiska på Mälaren imorgon också.

2006-11-17 @ 15:05:28
Postat av: Muskelkvinnan

All right, nu är Lilla O med! Vi kommer runt halv sju -- jag kör. (Hon påstår att hon ska dricka lingondricka spetsad med renat.)

2006-11-17 @ 15:56:56
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Ewa

Jag blir avundsjuk, va gott med palt! Hm, undra om jag kan övertyga lilla mamsen om att vi ska äta palt till lunch imorgon trots att vi ska på släktmiddag sen...?

2006-11-17 @ 16:17:58
URL: http://ewas.blogsome.com
Postat av: Gudmorsan

Ehm.. tack för inbjudan jag aldrig fick!

2006-11-18 @ 20:27:53
Postat av: Muskelkvinnan

Men ämrans! Gudmorsan kunde ju ha varit med och ätit upp resten av smöret!

Paltreunion i december?

2006-11-18 @ 23:05:14
URL: http://www.lotten.se
Postat av: mirjam

Alla mina planer gick i stöpet och jag somnade i soffan...ohh what a Friday night!

2006-11-19 @ 13:08:15
URL: http://www.passagen.se/julietteisback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0