Fiskafänge på Mälaren

I lördags åkte jag, Pojkvännen och Lilla O ut och fiskade på Mälaren. Lilla O:s deltagande var i fara, eftersom hon vaknat klockan fem och någon hade dragit henne genom en mangel. Dock gick det över vid lunchtid.

Påpälsade som aldrig förr, äntrades skutan och vi åkte bort åt höger från vår brygga sett. Fiskarna hade nog simmat åt vänster. Dock lirkade jag upp en gädda på dryga kilot som fick åka tillbaka ner i vattnet. Men i efterhand ångrade jag att jag inte tog upp den och levererade till Lilla O:s son.

En sån här kall novemberdag (plus 3 grader) behöver man något varmt i magen.  Förrutom kaffe och choklad fanns också lite mat med på resan:
23223-267

Tror aldrig korv med bröd smakat så gott!

23223-269

Lilla O njuter av fikapausen. Men. Bältet på flytvästen är ospännt! Och snöret oknutet.

När fikat väl var avklarat, funderade vi på vart fixken tagit vägen. Pojkvännen tog klokt fram sjökortet.23223-268

Men ingen mer fisk i sikte. En helt underbar dag till ända och dags att åka hem för att tillaga älgsteken som Kantarellen och hennes pojkvän skulle bjudas på. Blev en riktigt trevlig kväll också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0