V.A.B.

Önskar att "vab" kunde få betyda: "Vård av Båt" som det kan göra för min kollega Moppetanten. För mig sträcker det sig till max "Vård av Balkong".

Har alltså vabbat i två dagar. Det är så otroligt tråkigt att jag:

- Dammsugit hela lägenheten
- Fått den sjuke fyraåringen att städa hela sitt rum under protest
- Bakat finska pinnar
- Bakat syltkakor
- Bakat bullar
- Lagat lasagne
- Spikat upp tavlor i fyraåringens rum
- Spikat antennkabel halvklart

Ja, jag har fått gjort en massa saker men hade hellre jobbat och gjort sakerna på kvällstid. Idag är jag åter på jobbet och får ett hjärtligt mottagande av Asgarvet a.k.a. Gömma-sig-bakom-en-stor-blommma-tanten. Hon gömde min väska för att visa hur mycket hon saknat mig.

Får förresten inte förlängt  höst. Finns inga tjänster. Trist men sant.

Kommentarer
Postat av: Moppetant

Hörru, de där låter ju inge bra, hos oss är det mannen som vårdar båten, jag bara åker med och ser fin ut...vet du väl ;)

2006-05-11 @ 21:10:45
Postat av: Miaderia

Kakor!!!! När blir det fika?

2006-05-12 @ 08:13:59
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Moppetanten: Låter inte alls bra, speciellt med tanke på att er båt blivit en fågelholk och vår båt blivit ett fartyg.

Miaderia: När du har tid. Ikväll?

2006-05-12 @ 08:30:29
Postat av: Moppetanten

Kan upplysa om att fågelholken numera är en Crescent, de du, och erat fartyg är väldigt litet!!!!

2006-05-12 @ 21:18:07
Postat av: Kicki

Fågelholken är på sin höjd en cykelholk.

2006-05-13 @ 19:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0