Min soffa

Alldeles för länge sedan (minst två år sedan) satte sig Muskelkvinnan, Lilla O, Gudmodern och jag, i en bil och åkte på shoppingrunda till en annan stad. På den första butiken, en stor hembutik där allt finns, hittade jag min stora kärlek, SOFFAN. Nedan ses jag tillsammans med Lilla O i denna soffa.

23223-65

Man kan till och med ana att det kan varit en "nyhet". På samma resa, som tog tio timmar eller så, hann Lilla O med att posera i pläd:



Hittar tyvärr inte fotot då hon byggde en koja på mattavdelningen.

Vi hittade ett café där vi satt och drack modernt kaffe och åt torra skorpor:


På detta café såg Muskelkvinnan till att skämma ut Lilla O så hon aldrig mer ville gå på café med sällskapet. Har svårt att tro att det löftet gick så bra.

Hur som helst. Soffan. Min Soffa. För ett år sedan eller så, åkte jag hem till Lilla O och till min förskräckelse upptäcker jag att min soffa, MIN soffa, står i hennes vardagsrum. Klonad! Hon har köpt två. Jag har fortfarande ingen. Och nu såg jag nyss att hon tagit med sig den ena till grannen.

Vad jag sitter i? En röd, hipp och modern soffa från 1950.
23223-67
Den är jättefin och snygg och allt. Ska man sitta snyggt är den perfekt! Är man däremot 190 cm lång och lite slapp i lederna och vill sjunka ner i soffan eller rent ut av lägga sig, är den ingen höjdare. Lite stickig i plyschen är den också. Är dock väldigt tacksam för att jag slapp min gamla igelkottssoffa och fick denna istället...


En vacker dag så ska jag bjuda in mina vänner på soffparty i min nya soffa. MIN Soffa.



Kommentarer
Postat av: Lotten Bergman

Vad kul! Lilla O ser ju ut som en val! Och du ser ut som om du verkligen behöver soffan. Men tyvärr är det inte deeeeeen soffan som Lilla O (aka Bästisgrannen) har pacerat i mitt vardagsrum utan den lilla bäddsoffan som heter ... ja, LULEÅ.

Och så skämmer jag fortfarande ut mig på caféer.

2006-05-13 @ 09:14:22
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Lotten Bergman

Igelkottssofffan bor förresten på tippen och inte längre i vår trädgård.

2006-05-13 @ 09:15:07
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Skeden har du kvar förstår jag?

Har ju glömt fråga om den! Såg den inte sist jag var på besök men glömde kolla så den inte bara hade bytt plats. Tack än en gång för att ni tog hand om den!

2006-05-13 @ 16:47:55
Postat av: Bästisgrannen

Men ... en val i en soffa. Jag var såklart tvungen att köpa två. Ja, skeden finns kvar. Jag hittade den i diskstället här om dagen. Jag får fortfarande ångest när jag ser den!

2006-05-14 @ 23:04:02
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Var glad att du då såg ut som en val men inte nu!

2006-05-22 @ 07:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0