Första fisketuren

Igår var det dags, första riktiga turen med båten. Förberedelser har gjorts till och från den senaste veckan och på förmiddagen byttes den sista kättingen, det sista låset och de nyaste tamparna. Mitt på eftermiddagen var det dags! Fiskeväska, fiskerulle, stövlar, flytoverall, mössa, vantar, fikaryggsäck, håv, ja, "allt" var packat och det bar av till Sundbyholm.

Väl framme började vi slita ut flytoveraller och spön... eller inte jag kanske eftersom jag glömde mitt spö HEMMA! Skit också. Bara köra hem igen. En halvtimme senare satt jag i båten.

FIck vi nån fisk? Nope. Men vi fick tre-fyra underbara timmar på vattnet. Det var blåsigt och det nya ekolodet gjorde utslag till tusen, men det enda vi fick var detta:



En yllevantestumme.

Längtar till nästa tur!

Kommentarer
Postat av: Miaderia

Det låter kallt..brrr...Jag hänger gärna med i sommar...i bikini...

2006-05-02 @ 09:42:54
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0