Jag tror jag just vunnit mot Chicago Bulls!

Igår kväll upptäcktes problemet (ett av dem många i mitt liv i och för sig), fyraåringen hade feber. Inget annat att göra än att stanna hemma från jobbet denna torsdag och hoppas på att gudmodern inte jobbar imorgon och kan VAGga (Vård Av Gudson) iallafall ett par timmar imorgon. Imorgon ska det nämligen ske, det är min tur att ta med fikabrödet till det sedvanliga fredagsfikat. Vad hade jag tänkt då? Jo, en kladdkaka (klicka och läs en tokbra kladdkakehistoria, inlägg 27 mars "Den kalla kladdkakan") så klart. Men det grusade av alla mina kära kollegor som haft med sig kladdkakeliknande tingestar.


Vad göra? Jo, jag ringde då min syster och efterlyste receptet på "de där goda bullarna hon bakade hemma hos mamma och pappa för hundra år sedan när vi alla bodde hemma fortfarande". Efter många om och men så hittade min syster nått som hon trodde hon använt fast gjort om lite efter eget tycke och smak. Jippi.

Vid nio-tiden nu på morgonen gav jag mig i kast med hushållsassistenter, bunkar, slevar och mått och ett handskrivet kladdigt recept som fyraåringen ritat på och kors i taket, jag lyckades nog!

Bulls-fantast som jag är, så måste jag nog säga att Eskilstuna Bulls vinner mot Chicago Bulls denna gång!

 vs

Frågan är nu bara om jag kommer mig till jobbet imorgon med dessa vackra bullar (som ska få lite glasyr också snart) eller om jag är hemma och vabbar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0