En spinnande metare

Imorgon bär det av, Sportfiskemässan i Sollentuna. Jag längtar som ett litet barn på julafton. Har därför idag inventerat min fiskegarderob. Ja, jag har en hel garderob till mina fiskesaker: flytoverall, flytväst, stolryggsäck, vinterkängor, stövlar, spön och rullar, fiskeväskor, pimpelspön, håv och så vidare.

Allt har överlevt flytt och förvaring, ett par trekrokar måste bytas på grund av rost, men annars var allt fit for fight. Har inte kollat linorna, men satte på flätlina i somras på rullen så det ska nog gå vägen.

Jag är en spinnarälskare och en metfantast och har alltid varit. Storfiskar och ädelfiskar i massor har aldrig lockat mig lika mycket som en stor abborre kan göra. Att bara sitta i en båt i en liten vik och kasta ut en liten spinnare eller ett flöte är helt underbart....

 


Kommentarer
Postat av: Miaderia

Konstigt att vi ens känner varann så olika intressen som vi har...Det är väl mat o kollobarn som är den gemensamma nämnaren och att vi är kvinnor såklart..och I-K..se där..det fanns visst en del ändå. Tack för igår.

2006-03-31 @ 11:17:04
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0