När får jag parkera här?

23223-127

Denna skylt finns mitt emot mitt hus. Ingen verksamhet finns i byggnaden som tidigare varit billighetsaffär, bilförsäljning, biltvätt, skivutförsäljning med mera. Den enda säljande verksamheten som finns (som har ett gäng kunder) är den obemannade macken bredvid och det känns inte som om den behöver eb kundparkering.

Först sattes P-skylten upp för ett antal månader sedan och det var ju tokbra eftersom antalet gästparkeringar på gatan utanför inte är alltför många. Men sedan ett par dagar sitter även alla andra skyltar där och gör mig och mina nära väldans förvirrade.

Hjälp?

Fråga: Om man kommer från Sverige, kallas man svensk, vad kallas man om man kommer från Elfenbenskusten..?


Kommentarer
Postat av: Helena

Den officiella nationalitetsbeteckningen är ivorian. Men i vår familj brukar vi säga elfenbängare. Vi såg nämligen för många herrans år sen en fransk film (minns inte vilken) där de använder något franskt slangord (minns inte vilket) för "person från Elfenbenskusten", där den geniala svenska översättningen var just elfenbängare.

2006-06-16 @ 12:00:49
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0