Mitt hus

Inspirerades av Salt att skriva om husdrömmar. Husdrömmar har alla som inte bor i hus, men vill. Ohusdrömmare bor inte i hus och vill inte bo i hus, eller bor i hus men vill inte bo där.

Jag är en husdrömmare. Jag ruttnar i min lägenhet som bara tar tjugosju personer på fest, varav nitton på golvet. Finns bara två sovrum så antalet sovgäster kan bli typ fyra. Köksbordet rymmer sex personer och frysen för lite mat. Diskmaskin rymms inte alls och balkongen är för liten för grillfester.

Mitt drömhus har ett stort och ljust kök med stor köksbänk med bardel på andra sidan. Diskmaskin och diskbänk framför ett fönster. köksbordet rymmet minst tolv personer. Fyra sovrum finns i separat sovrumsdel (övervåning eller liknande). Tre badrum, minst ett med dusch och med badkar. En stor gräsmatta och en stor, fin grill. Och en basketkorg. Gärna grannar, men inte alltför nära. Gärna vatten i närheten men inget måste.

Ungefär så.


Kommentarer
Postat av: salt

Visst är det väl så, att om man skriver ner sina drömmar i bloggen så går de i uppfyllelse? Visst? Visst?! ;)

2006-06-26 @ 22:12:27
URL: http://salt.blogsome.com
Postat av: Kicki

Självklart!

2006-06-27 @ 08:30:21
Postat av: Source

well,well

Mitt drömhus har ett stort och ljust kök med stor köksbänk med bardel på andra sidan.

- rev just det köket och bygde ett litet kompakt men med franska fönster ut till en murkringbygd gård med ett franskt svart järnbord och tusen blommor. Sorry att jag flyttade köket så det blev litet!


Diskmaskin och diskbänk framför ett fönster.

- Det lyckades jag fixa i alla fall. I det nya kompakta köket. Ett jättestort fönster över diskbänken där maskinen finns.

köksbordet rymmet minst tolv personer.

-Jag använde det som tidigare var kök och gjorde matsal av det. En gigantisk en som rymmer 16 personer eller så om alla skivor läggs i. Och så en buffé a´la muskelkvinnan om man vill duka upp just buffé.


Fyra sovrum finns i separat sovrumsdel (övervåning eller liknande).

-här blir det alla rätt.


Tre badrum, minst ett med dusch och med badkar.

-miss, miss, miss. Det fanns liksom inte plats i huset för det. Ett jättestort badrum med bad och dusch och fönster åt två håll. Sedan två toiletter separat, ett mycket praktiskt tvättrum med sådana maskiner och som kan rymma allt det där som ska panikstädas när man får oväntat besök. Sedan har jag ju mitt lilla trumfkort, Jag har bygt en liten bastu med en dusch intill, där duschen är ute, men under tak. Niiiiice!!

En stor gräsmatta och en stor, fin grill.

-Så stor är inte gräsmattan. Det är däremot grillen. Den skulle en gång hämtas efter köp av en lastbilskille i Varberg. Han trodde att det var en liten plåtgrill och ringde när han just kommit till Varberg för att hämta den: "Du....den där grillen....den står på en pall och väger 400 kilo. Jag behöver kraaaan!!!". Detta monster som också kan användas för att röka står alldeles bakom.....


Och en basketkorg.

- Den berömda

Gärna grannar, men inte alltför nära. Gärna vatten i närheten men inget måste.

-Danskar....det innebär att de automatiskt blir lite längre bort. Man är ju invandrade vet jag. Och vatten.......världens underbaraste bländvita sandstrand 100 meter bort. Kilometerlång underbar med salta, salta bad. Ljuvlig för långa promenader också när det är vinter. Och där på andra sidan ser man viken och old Sweden.


Det är en hel massa om mitt hus som du absolut inte bett att få veta. Tänkte bara att inför kommande träningsläger i basket så vet du hur jag har det. Jag har också ett litet gästhus där 7 (sju) personer lyckats sova samtidigt. Minst tre för mycket. Men ni idrottskvinnor kanske gillar compact living.

Och så tyckte jag det var festligt att det råkade bli så många träffar mellan din beskrivning och hur jag bor.

Over and out!

2006-06-28 @ 08:43:27
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0