Skarpa skott vid middagen

Om man dukar upp till middag mitt i en tallskog (eller mellan fem tallar), får man räkna med ett och annat. Dels så flyger det ner "fibrer" från dessa tallar på tallrikarna och i glasen, dels så kan man, med diverse vindpustars hjälp, få skarpa skott i form av farliga tallkottar mitt på middagsbordet.

Dessa tallkottar har funnits på mamma och pappas tomt sedan jag var liten. Då fick vi ett öre styck om vi samlade ihop dessa kottar och glada i hågen sprang vi runt, barfota och plockade eller bara lekte. Jämt. Har inte alls något minne av hur förbenat ONT det gör att trampa på detta puckade kottar. Bär man sedan en tokvarm pajform med för fjuttiga grytlappar och ställer båda fotsulorna på varsin kotte, då är det bara en sak som gäller. KOTTSKYDD! Kallas också skor.


23223-164



Kommentarer
Postat av: Source

Jag har två stora kott-tallar hos mig. Jag lovade av misstag en gång större ersättning per kotte. Vid 200 fick jag omförhandla. Att trampa på en barfota......AAAAAAAJKJJJ!

2006-07-03 @ 21:09:52
URL: http://sanningensegrar.blogspot.com/
Postat av: aequinoxia

Tack, Kicki! Du har just gett mig världens anledning att försöka skaffa barn. :-)

2006-07-04 @ 09:07:40
URL: http://aequinoxia.blogspot.com
Postat av: Kicki

Aequinoxia: Det dröjer säkert upp till tio-tolvårsåldern innan barnen upptäcker att det måste plockas en herrans massa kottar för att man ska bli rik. Ska försöka på Filip nu och se om han går att lura att plocka bort kottarna.

2006-07-04 @ 10:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0