Jaktsäsongen på orre är igång!

23223-163
Denna orre, vacker och uppstoppad, satt på väggen hemma hos min mormor i min barndom. Min mor ärvde den och nu sitter den på väggen i trappen till nedre våningen och stör ingen egentligen. Förrutom min son. Han är LIVRÄDD för denna orre. Han är helt säker på att orren lever och kommer att flyga så fort han kommer i närheten. Att orren är:

- Död (sen iallafall 40 år)
- Uppstoppad
- Fastspikad
- Fastlimmad

Spelar honom ingen roll. Och nu är måttet rågat, orren ska skjutas! Eller iallafall plockas ned med omedelbar verkan. Nackdelen är nu bara att den sitter tre meter upp på väggen och stegen är ranglig och jag har stegskräck...

Annars har dagen varit lugn, besök på Arbetsförmedlingen och en sväng på stan. Storasyster har kommit hem med sin lilla bäbis och min gamla (hon har fyllt 30!!) kompis Al-Cappuchino-Inger har varit på besök med sin lilla Emil, fem veckor.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag förstår din son fullkomligt - jag var också väldigt rädd för uppstoppade djur när jag var liten. I själva verket är jag nog lite rädd för dem fortfarande. Vem som helst ser ju att den bara är skendöd.

2006-07-04 @ 09:31:53
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Samma orre som min son nu är rädd för, var min storasyster rädd för när den satt i trappen till övervåningen hos vår mormor. Har dock stora problem att få ner orren just nu. Man behöver ha en assistent som är tre meter lång eftersom man måste sticka in armarna genom en träspalje för att få loss den från väggen, sedan lägga den försiktigt på älghornet som sitter rakt under och sedan lyfta ner den från älghornet som sitter tokhögt upp. FÖr att slippa orren åker vi till sommarstugan ett par dagar. Ska komma på nått bra sätt att få ner den.

2006-07-04 @ 10:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0