Morgonsim igen

Idag morgonsimmade vi halv sju, Maddox och jag. 30 längder noterades jag för, Maddox 40. Det var mer struktuerat idag, iallafall tills jag hade sex längder kvar. Då invaderades bassängen av simmare som, precis som i tisdags, inte hade riktigt så bra koll på att de inte var ensamma, utan körde på som om de var ensamma på Autobahn.

Städaren i bar överkropp var ett plus för dagen. Synd bara att han städade så fort. =)

Har också hunnit med att operera bort min kelloid på örsnibben nu på morgonen. Halva huvudet är bedövat (öron är tydlilgen känsliga saker), läkaren bedövade, klippte, skar, brände och bände. Så nu är jag sydd (av en sköterska med Skellefteå-anknytning), tejpad och klar. Dock kommer jag blöda en massa när bedövningen släpper och risken är stor att jag kommer känna mig lite illamående och trött resten av dagen. Jiho.

Kommentarer
Postat av: Miaderia

Måste du utsätta oss oskyldiga bloggläsare med dina blodiga operationer...Jag ryser i hela kroppen....urk

2006-01-26 @ 14:59:22
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Kicki

Blödde nada men ont har jag en hel massa. Bara för er oskyldiga bloggläsares information.

2006-01-26 @ 15:31:25
Postat av: Lotten Bergman

Jag visste inte att de fick spatsera halvnakna, personalen i badhuset. Kan du inte be dem sätta upp ordningsregler och att han i bar överkropp sedan övervakar er som simmar? Mot extrabetalning kan han också räkna era längder!

Keloid visste jag heller inte att det hette. För att glädja Miaderia ska jag berätta vad jag numera vet:

Namnet keloid kommer av nylatinets och grekiskans ord för 'hovformad', 'klövliknande', 'kloformad'. Du hade alltså en djurfot i örsnibben.

Det är en "godartad nybildning av bindväv i överskott, vanligen i ärr, så att ärret är frambuktande".

(Källa: NE.)

2006-01-26 @ 15:35:50
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Baloo

är det tredje dagen irad? det är ju iså fall duktigt. Plannja torska i förlängning =/

2006-01-26 @ 22:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0