Morgonsim del 2

Nej. Jag har inte simmat idag igen. Dock ska jag göra det imorgon, framtiden får utvisa om jag gör det ensam eller i sällskap med samma elitidrottare som senast.

Jag glömde berätta om att det inte finns några som helst trafikregler när man simmar. Ingen högerregel eller vänstervarv eller lämna företräde. Så här fungerade det på "vår sida" i bassängen (som var uppdelad i tre):

- Den äldre damen längst till höger, simmade ALLTID vid kanten, fram och tillbaka. Kom nog fram till att hon tyckte det kändes tryggt att ligga just där, vid kanten. HELA TIDEN.

- Den äldre herren frustade som en säl (även äldre sälar simmar otroligt bra) längst åt andra hållet, vid "flytrepet" eller vad det nu heter. Där simmade han hela tiden.

Kvar är nu ca 3 meter för tre simmare att dela på. En av dessa var en medlesålders dam som motvilligt simmade mittemellan dessa två kantsimmare, även om hon nog egentligen ville simma högervarv hela tiden.

Nu är det två simmare kvar, jag och Maddox. Vi får helt enkelt simma slalom mellan dessa tre simmarkollegor. Högervarvsdamen som snällt aktade på sig när kantsimmarna kom, aktade inte sig speciellt mycket när vi kom simmande, så det var väldigt nära ett par gånger att det blev trafikstockning när vi alla fem nådde samma punkt på banan, två kantsimmare på kanterna, högervarvaren motvilligt i mittfilen och jag och Maddox körde på de vita strecken mellan alla filer.

Undrar om det har med status att göra om man måste väja i simbassängen eller?

Kommentarer
Postat av: Miaderia

Jag blir suuperirriterad på alla dessa simmare som inte vet hur man beter sig. Tacka vet jag Bodyjam...

2006-01-25 @ 16:05:18
URL: http://www.miaderia.sprayblog.se
Postat av: Baloo

Duktig av dig o simma! En annan som var duktig i veckan var ju din bror http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=9308&arkiv=False

2006-01-26 @ 07:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0