Träningsrapport - ordning på redan

För andra gången denna säsong har vi haft en tränare på träningen (Pojkvännen). En tränare som inte är spelare i laget alltså. Pojkvännen har anlitats av Muskelkvinnan för att få ordning på vårt anfallsspel. Och detta med besked. Även om ordningen är en klar och tydlig oordning just nu, så är det mer ordning nu än det varit tidigare. Tidigare var oordningen väldigt rörig men nu är oordningen mer tydlig.

För två veckor sedan tränade vi outsidespelet och igår var det dags för insidespelet. En rolig kort konversation inledde träningen:

Pojkvännen: "Jag hoppas att ni nu har läst på ordentligt det vi gjorde förra gången."

Lilla O:" Kan vi inte åka och fiska istället?"

Efter en kort repetition på utespelarnas rörelsemönster, övergick vi till insidespelet. Det här kommer bli strålande! Istället för att alla gör precis vad de själva vill, försöker vi nu göra saker tillsammans. Har hört att det i vissa kretser kallas för "samarbete". Det roliga är att alla försöker samarbeta, vilket gör det hela mycket enklare eftersom basket är en lagidrott.

Från att ha spelat okontrollerat och virrigt så har vi nu börjat komma till något form av styrt spel. Ett styrt spel som ger alla väldigt mycket frihet, så länge man kan tänka sig att titta på sina lagkamrater och vad de gör.

Längtar redan till nästa match! Känns länge kvar till 13 januari.

Här kan man läsa en träningsrapport från samma träning, denna skriven av Lilla O.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Jag ska be att få en snabbkurs (ev. lite längre och utförligare) i alla termer. Jag hade jättekul igår fast jag kände mig lite pantad:) Men ... det ÄR kul och jag är envis.

2006-12-12 @ 07:51:02
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ska se till att du får en ordlista att plugga på, förhör nästa gång Pojkvännen intar träningen.

2006-12-12 @ 09:10:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0