Sista dagen

Imorgon är sista dagen i norr för oss detta år. I och för sig är det bara ett par dagar kvar av året, men det är alltid med lite vemod jag lämnar min barndoms stad. Det är verkligen hemma. Fastän jag åker hem imorgon också, så är det det här som är det "riktiga" hem. Hoppas på en återresa under våren men troligen blir det inte förrän till sommaren, ett par veckor i juli i Petiknäs.

Veckan har uppe har varit toppen som vanligt, kan inte komma ihåg att jag inte njutit av mina semestrar här sedan jag flyttade härifrån 1998. Dock känner jag inte något som helst behov av att flytta upp hit igen, men att få tillbringa mer tid här med Femåringen, Pojkvännen, Tolvåringen och Sextonåringen, är något jag hoppas på i framtiden.

Morgondagens innehåll är troligen väldigt avancerat, sista dagen och allt. Har erbjudit mig att ta hand om det första syskonbarnet som vaknar, eftersom deras far, Svåger, har åkt fem timmar norrut, radioamatör som han är. Sedan ska jag laga ugnspannkaka, handla lite inför tågfärden, packa och tvätta sängkläder men framför allt njuta av sällskapet av min kära föräldrar, min syster och mina underbara syskonbarn.

Världsmetropolen here we come!

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Välkomna hem till Världsmetropolen!!! Här väntar ... öh ... eh ... ingenting. Sorry.

2006-12-28 @ 21:05:35
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Så underbart! Vad jag har längtat!

Tänkte komma förbi med röda mattan imorrn.

2006-12-29 @ 08:10:12
Postat av: Ewa

Trots att mina föräldrar inte bor kvar där jag växte upp och trots att mina farföräldrar inte finns längre, så åker jag "hem". Jag har varit "hemma" en vecka, trots att jag aldrig bott i det huset! Mysko!

Men på mina ensamma sena kvällspromenader så har jag känt att, jo här vill jag bo. Återstår bara att hitta ett jobb, hitta ett hus att bo i och flytta. Det lär inte bli av förrän jag blir pensionär...

2006-12-30 @ 14:39:23
URL: http://ewas.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0