Min nya soffa!

Igår kom min nya soffa! Skulle levereras idag, men fick ett samtal mitt i en lektion igår (egentligen tre samtal men jag svarade inte förrän tredje försöket). Då stod lastbilskillarna utanför min lägenhet i stan, 1,5 mil från mitt jobb och ville leverera en soffa.

Sagt och gjort, 30 minuter senare var jag hemma och låste upp och nu är den på plats:
23223-282

Den röda soffan är den förra soffan som blev "kastad" på mig och den brokiga är det senaste sofftillskottet.

En bättre bild:
23223-283

Hm. Blev det nu bättre när man tydligare ser soffan, eller blev det sämre?

Ännu tydligare:
23223-281

Pappa ringde igår och frågade om jag fick migrän när jag tittade på soffan. Svårt att svara på.

Är nu den nya soffan bättre eller sämre? Både och. Väldans mycket fulare (fast på jobbet sa nån igår att mönstret är modernt igen, vad vet jag) och väldans mycket hårdare. Stort plus för följande:
23223-285

Det här är mina ben i den gamla, röda soffan. Jag ligger med huvudet mot det andra armstödet och benen sticker ut ett par decimeter.

23223-284

Det här är mina ben i den nya soffan, hälarna når inte ens det andra armstödet, fast jag fortfarande är 190 cm lång.

Med bäddsoffa blir det också två extra sängplatser. Blir väldig intressant att höra andras åsikter om denna möbel.

Imorgon ska jag spela basketmatch för första gången på fem år eller nått.

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan

Men du ... jag tycker att den är cool! Dessutom håller ju rummet på att utvecklas till ett sjujädra partyrum.

Nu måste du köpa en jag-har-sovit-i-blommiga-soffan-gästbok.

2006-12-01 @ 08:41:37
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Översättarhelena

Den nya soffan är inte lika självlysande som den gamla. Jag är inte säker på om det är en fördel eller en nackdel.

2006-12-01 @ 10:02:52
URL: http://oversattarbloggen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Muskelkvinnan: För lite party i partyrummet. Gästbok ska införskaffas, Pojkvännen kommer skriva mycket i den.

Översättarhelena: Kan inte heller avgöra om det är för- eller nackdel.

2006-12-01 @ 12:33:54
Postat av: Beckis

Du är och kommer för alltid vara 191 centimeter att du alltid glömmer bort det.

2006-12-01 @ 15:21:23
Postat av: Lilla O

Hm, soffan ser ganska okej ut. Nu ska jag lägga mig i min IKEA-soffa som också ser rätt okej ut. Undra om jag ska lägga mig där uppe eller där nere ... Hm ...

2006-12-03 @ 00:03:50
URL: http://www.bastisgrannen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Lilla O: Jag bryr mig inte alls om att du på pur elakhet har köpt TVÅ exemplar av den soffa jag trånat efter i massa år.

2006-12-04 @ 10:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0