Jag och min grävskopa

Tränade basket igår igen, för vilket gång i ordningen vet jag inte. På plats fanns långa, snabba, smidiga, starka och duktiga spelare, både tjejer och killar. Men ingen av dessa kunde mäta sig med min värsta motståndare (iallafall på uppvärmningen).
23223-215
Min högra hand. I vanliga fall uppträder den som vilken högerhand som helst som sitter på en vänsterhänt person. Men så fort jag närmar mig basketbollar så blir den ett otäckt vidunder med eget liv.

(Inser i skrivandets stund att det ser ut som att det är min VÄNSTRA hand på bilden, men det är fel. Bilden har blitt spegelvänd och födelsemärket sitter på höger handflata och flyttkartongen med baskettidningar står till höger under skrivbordet.)
23223-216
Den uppträder precis som en grävmaskin. Nu kanske inte grävmaskiner är speciellt otäcka, men det känns precis som om jag har en sån där ledad stålarm med skopa. Hopplöst.

I övrigt gick träningen bra, hamnade till min stora glädje på både Muskelkvinnans och Kaptens lag. Dock måste jag erkänna att nästa gång jag kommer på den brillianta idéen att SÄTTA 300 skott INNAN träningen, då ska jag tänka efter. Skapligt med träningvärk. Väldans nöjd med 50 av 59 straffkast iallafall.

Femåringen hade igår väldigt svårt att skilja på "idol" och "bror". Och eftersom man ofta kan var lite lik sina syskon och jag är väldans lik min Lillebror, så kan jag ana några likheter med den person som igår kallades för min "stora bror"...
23223-214
Dock fungerar hans högerhand och arm lite bättre än min..

Kommentarer
Postat av: Muskelkvinnan Lotten

Men himmel, vad du är ambitiös! 300 skott före träningen! 50 satta av 59 skjutna straffar. För att sätta 50 straffar behöver jag skjuta ca 1784 stycken.

2006-08-17 @ 16:10:02
URL: http://www.lotten.se
Postat av: Kicki

Ambitiös och träningsvärkad.

Fast det här med basket hörru, det är ju för kul egentligen. Inte alls bra.

2006-08-18 @ 07:54:38
Postat av: beckis

Jag vill dock ha lite information om hur Olle sköter sig med herrlaget nu när han har flytt till "varmare breddgrader" ?

2006-08-20 @ 22:50:28
Postat av: Kicki

Ska försöka spionera lite vid tillfälle så jag kan vidarebefordra korrekta uppgifter.

2006-08-21 @ 12:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0