Åldern har ingen betydelse

23223-179

Det här är en bild från den senaste B-lagsträningen (fotograf Muskelkvinnan). På bilden syns, förrutom jag långt ut till höger med rött band och vit t-shirt, Biggo (i grönt) som häromveckan försökte passa bollen genom mitt huvud och två machokillar (orange/vit och vit bakom blå/svart). Inget konstigt med det. Förrutom att Machkillarna knappt fyllt 20 år och Biggo passerat 45 år. Suddiga Snus-Per mitt under korgen är förbi 40 med ett par år.

Machokillar och såna som var sjukt bra på sin tid (Snus-Per), väljer alltså att hellre träna med "tanterna" i damer B än någon annanstans. Väldigt faschinerande och troligen rätt unikt. Självklart finns det tanter i min ålder i laget och såna som är tio år äldre/yngre. Men nyckeln till träningarna är ändå hur makalöst roligt det kan vara med motionsidrott. Alla är med på samma villkor, man måste spelat basket tidigare och larvar man sig eller tror man är Michael Jordan, får man inte vara med.

Jag önskar jag kunde ta åt mig äran till denna underbara "instutition", denna underbara samling människor som tränar basket ÅRET runt (finns liksom INGA träningsuppehåll). Denna samlig människor i alla åldrar, killar och tjejer, som träffas en gång i veckan hela sommaren och har roligt tillsammans. Det är mer än bara träning och basket, det är en social tillställning utan dess like.

Under mina tre (?) uppehållsår från laget, har jag ändå, varje vecka, fått minst ett mail om träning eller matcher. VARJE vecka. Under säsong. Innebär ett hundratal mail. Och nu är jag tillbaka. Och har roligare än nånsin.

Tack Muskelkvinnan, du anar inte vad du byggt upp!

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag kan inte annat än att hålla med. Jag har aldrig känt mig så välkommen i något annat lag och jag har aldrig haft så KUL när jag spelar. Heja Muskelkvinnan!

2006-08-04 @ 09:26:22
URL: http://joppejdi.blogspot.com
Postat av: Kicki

Det är till och med kul att vara på avbytarlaget!

2006-08-04 @ 10:48:35
Postat av: Muskelkvinnan

Åh, jag blir ju alldeles rörd.

2006-08-04 @ 14:00:05
URL: http://www.lotten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0