Denna dag

Denna dag har gått i magsårets tecken, med början i kyrkan 08.15 i morse, då mina elever inte alls förstod att man skulle vara tyst, inte får ha mössa på huvudet, inte bör skratta högt åt 8-åringar som läser verser fel eller applåderna när prästen spiller stearin på sina skor. Alla sakerna hade vi innan pratat om att man inte får göra, utom applåderna vid stearinspillningen, vem kunde förutse det?

Dagen är inte slut ännu, men jag har iallafall hunnit med att lära 13-åringar att skriva dialoger på endast tjugo minuter (detta med hjälp av klokt mail från Muskelkvinnan samt ett kåseri från tidigare nämnd kåsör). Så något positivt har jag att ta med mig.

Har fått superofina julgardiner av mina kollegor Gardingalningen och Schemaläggaren. Dessa julgardiner ska snart möta sitt öde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0